onsdag 13 december 2017

I stället

Ett barns sorg över en hamster.
Sorgen går över.
Istället byggs erfarenheter.
Egna tankar, egna lyckans framtid.

Jag är inte mig själv längre.
Jag står bakom er.
Jag står bakom dig.
Men jag står precis i mig själv.

Det känns så konstigt redan nu.
Du håller min hand.
Du puffar mig lite försiktigt mig framåt.
Som en tavla från din barndomsvägg.

I stället av sorg och kärlek.
Där kan vi plocka det som behövs.
Jag pekar på något jag tror på.
Du skakar på huvudet och stilla ramlar dina tårar.

5 kommentarer:

  1. Så fin.

    Välkommen tillbaka i decembermörkret. Kul att du kikade in på min blogg. Har två. En för skrivpuff och en för bloggjulkalender.

    SvaraRadera
  2. Tycker om tanken på stället där erfarenheter av sorg och kärlek samlas, och man kan plocka en känsla som passar för situationen. Barnets egna ställ inte lika välfyllt ännu, och det du väljer passar inte henne. Vackert skrivet!

    SvaraRadera