tisdag 8 juni 2010

födelsen

Ordet fira Esters förklaring.
Man firar påsk,jul,födelsdagar och man firar själv för att man vill.

---------------------------------------------------------------------------
-fortsättning på gårdagens puff...




Förlossningen hade varit helt odramatisk.

Livet hade tagit en vändning som var helt oväntad.
Förvaltarens påringning och hela situationen var absurd. Inte så att jag klagar men den kvällen var den värsta jag varit med om. Frossbrytningarna hade avtagit på morgonkvisten. Förvaltarens samtal och veteskapen om att dom visste om Eva. Vilka nu dom var? Allting hade snurrat runt och ingen slutsats fanns att finna. Bankomatkortet låg på hallgolvet en enkel handskriven lapp ovanpå.

- koden är 3737 . 30000 kommer att sättas in varje månad
mvh förvaltaren

Fem timmar senare sprang jag in i Elina. Den absolut vackraste kvinna som funnits. På den vägen är det. Hur kunde han veta det, förvaltaren. Ja inte mig emot. Pengarna hade funnits på kontot. Dom dök upp den 25 punktligt varje månad. På året exakt satt jag nu här.
På sängkanten i det sterila förlossningsrummet. Med den underbaraste varelsen i världen i min famn. Ett kalt huvud med lite blodstrimmor. Elinas mörka ögon hade hon fått. En plutmun i skarp kontrast till den mjuka näsan. Gav tillbaks det lilla byltet till mitt hjärta.

Elina sprang jag som sagt in i. Genade i korsningen vid pizzerian, sprang ner skönheten bokstavligt. Två stora matkassar bar hon på. Allt spreds ut på trottoaren, även hon. Så många och innerliga förlåt har nog aldrig hörts i korsningen mellan hörn och trut vägen. Ihopplockandet gick över i förstulna blickar och helt plötsligt var vi i min lägenhet. Middagen av de utsprida varorna var fantastisk. Fortsättningen har varit underbar.

Blommorna på hallgolvet är det första som möter oss. Elina trampar förbi mig och sätter sig på vardagsrums golvet och börjar klä av Anna.Namnet Anna var hennes arbetar namn. Både mormor och farmor heter Anna så vart så.
-Vem är blommorna ifrån, hade du glömt låsa dörren. Ropar Elina
-va nä" nästan viskar jag fram". Nä det tror jag inte.
-vadå tror inte
-jag tror inte det säger jag
-vem är dom ifrån
-ska kolla
Ett enkelt handskrivet kort.

Grattis och bra jobbat. Fira ordentligt för det gör vi. I den rödarosen ligger ett piller. Ta pillret och du kan dricka två glas vin ikväll,men bara två. Hälsa din förtjusande fru och dotter.
Vi hör av oss om skolgången.
Mvh förvaltaren

-


9 kommentarer:

  1. Vilken mystisk berättelse! Väldigt intressant och kul att läsa! Vad är det som har hänt? Jag har inte läst gårdagens. Får göra det märker jag ;-).

    SvaraRadera
  2. Åh vad Ester är fin med sina beskrivningar!!! "man firar själv för att man vill" :D
    Intressant berättelse, mystisk kan man lugnt säga ;)

    SvaraRadera
  3. vet inte vad letar efter men kanske
    http://www.expedition-altitud.com/expedition_altitud/text/utbr_firkla.pdf

    SvaraRadera
  4. Ester är ljuvlig :-)

    Hade lite svårt att följa med i texten. Tror du skulle bli tydligare med en rak tidsaxel.

    Intressant story.

    SvaraRadera
  5. Skolgången!?
    För en skolfobiker (som jag) drar det här iväg mot en rysare...
    Känns kul med alla mystiska frågetecken.

    SvaraRadera
  6. Håller med de övriga, mystiskt. Vad händer om han dricker mera?

    SvaraRadera
  7. Oj, oj oj...vad händer sedan? Jag blir så nyfiken.

    SvaraRadera
  8. Jaha... jag trodde det var ngt med Adam och Eva, men där tog jag fel- hoppas det kommer en fortsättning???

    SvaraRadera
  9. tror att du tycker själv att du dricker för mycket och önskar att det fanns ett piller som gjorde att man inte drack... ytterligheter?

    SvaraRadera