lördag 20 augusti 2011

välkommet förslag

Esters ord- att man är välkommen någonstans.


------------------------------------------------------------------

I mina drömmar står du fruset fast.
Innan dagens värme är du min klippa.
Dagens ljud slår drömmar i spillror.
Ljuset suddar ut dig.

Innan natten blir jag aldrig glad.
Varje dag ett fundersamt moln.
En långsam ångest kryper runt.
Jag smittar dig.

Sen ett välkommet förslag.
En kudde, en dröm knackar på.
Då står du fruset fast.
Och jag klänger på.

8 kommentarer:

  1. Tvingar mig att tänka till. Gillar Esters också.

    SvaraRadera
  2. Den gillade jag verkligen. Ha en bra dag nu då. Här är det grillning med rockföreningen Sunkträsket som står på programmet idag :-)

    SvaraRadera
  3. Hmmm.. Som tidigare sagts... Man får tänka till... Skitbra..!

    SvaraRadera
  4. Verkligen härlig text om att få (tillbaka) någon man älskar. Bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  5. Mon Dieu, vad vackert!! :)
    Och Esters... sååå söt! :)

    SvaraRadera
  6. Riktigt bra, njuter av läsningen! Hoppas dagen varit/är bra och att du inte kört slut på dig...

    SvaraRadera
  7. Fint formulerat från er båda!

    SvaraRadera