torsdag 18 augusti 2011

skogen

Inte för att det gör något.
Inte för att det skulle förändra något.
Jag har alltid trott att det var så.
Nu vet jag att det är så.
Skönt att få svaren på pränt.
Synd bara att jag har gått vilse.
Långt hem nu.
Ja herregud vad kallt och mörkt det kan bli.
Huvudsaken är ju att jag hade rätt.
Haha rätt, jaja vad hjälper det nu.
Kolla en buske, kan buskar vara varm?
Varmare än vattenpussen jag stod i alldeles nyss, utan tvekan.
Alla har alltid sagt att jag ska hitta hem, någon gång.
Alla samtal har avslutas så.
Ibland tycker jag dom inte lyssnar tillräckligt.
Nu hoppas jag, att dom alla har rätt.

4 kommentarer:

  1. Haha...han tar det med ro ändå, stackaren. Kan riktigt se honom strosa planlöst genom skogen med sin monolog. :-) Lite grann av, foten i kläm jajamänsan.

    SvaraRadera
  2. Kryptiskt, vad var det som han hade rätt i?

    SvaraRadera
  3. Bra men vad är det han har fått reda på som bevisar att han hade rätt?

    SvaraRadera
  4. Känns som att det inte är en "vanlig" skog som "jag" har gått vilse i, mer som en metafor för något annat snårigt i livet.

    SvaraRadera