lördag 27 november 2010

Redan nu skulle jag kunna skriva talet på ditt brölopp.
En ren och ohämmade hyllning till min ängel.
Utan dig hade de senaste åren varit trasigare.
Längtar varje varje dag till samtalen och kramarna.
En sexåring som tar mig med storm hela tiden.

Dina egna tankars djup är så fantastisk.
En empati som stjäl kraft av dig.
Skulle ta hälften om jag kunde.
Skulle ta allt om jag orkade.
Du måste lära dig själv att du inte kan bära allt.

En framtid för dig och mig som är oskriven.
Jag ska följa dig och stötta dig.
Dina egna misstag ska du göra.
Jag kan förklara mina, men inte dina.
Det är bara du som kan det.

Rädslan du förmedlar är tuff.
Om den är så för oss?
Vad är den då för dig?
Ett litet barn kan aldrig vara dålig.
Kära du, inte dålig.

12 kommentarer:

  1. Kärlek säger jag bara!!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Å va fint vilken underbar kärleksförklaring, så oerhört fint, ser mitt femåriga barnbarn framför mej.
    Apropå vinflaskan, så startar det ju alltid med en, men väl inne på systemet...

    SvaraRadera
  3. Fin, kärleksfull text från far till dotter.

    SvaraRadera
  4. Vackert, rörande text om kärleken till sitt barn.

    SvaraRadera
  5. Gripande med stort G. jag får tårar i ögonen.

    SvaraRadera
  6. "Dina egna misstag ska du göra.
    Jag kan förklara mina, men inte dina"!

    SvaraRadera
  7. Nog ingen som ifrågasätter hans kärlek till sin dotter.

    SvaraRadera
  8. Dags för dagens intelligentaste kommentar: Gripande

    SvaraRadera
  9. Tack vännen det värmer <3
    ja jag blir så grymt förbannad!!! faaan säger jag bara :(

    Besvarar kramen och fäller en tår

    SvaraRadera