onsdag 2 mars 2011

Ignorera kap 12

Enda sen vi gick igenom porten ner till adam. Så har vi alla känt oss ignorerad. Tror inte jag att vi eller i alla fall jag fått svar på en enda fråga. Nu efter ett år är känslan av total ignorans uppenbar. Vi satt och diskuterade med grannarna igår jag och Anna. Men vi kommer inte fram till någonting. Enkla saker som mat och jobben vi fått tilldelad är liksom uppenbar.
Men att vi inte får vara ute på nätterna. Att vi inte får simma i havet. Vad är problemet?
Bara att man skulle få svar på någon av alla frågor skulle ju vara intressant.
Till slut kommer ju någon vara tvungen att smita ut på natten. Eller helt enkelt slänga sig i havet och simma. Det ser ju så fantastiskt skönt ut också. Vi har inte fått svar på hur lång årstiderna är eller om det ens existerar årstider?
Regn existerar uppenbarligen fy satan vad det regnade igår. Jag har aldrig sett något liknande. Inte säkert att ledsagarna var beredd på det heller. Tycke jag hörde något rykte om någon som vart bortspolad.
Men rykten finns det ju gott om.

Som det att någon hade sett något i mörkret i resan med porten.
Ju mer man tänker på det är känslan av att man inte var själv i mörkret.
Att någon eller nått sträckte sig efter en. Kanske tittade på en?
En fruktansvärd upplevelse var det i alla fall, kanske det som spelar in.
Att gå ut i ett totalt mörker , gå rakt fram och helt plötsligt gå ut på en ramp.
Hur går man rakt fram i ett totalt mörker? Vad är marginalerna? Bara tre personer som jag hörde gick fel. Så sa ledsagarna,att dom gick fel.
Nu har ju nya versioner av dom tre blivit framavlad. Så då ska ju alla vara nöjd. Eller,jag tror inte dom tre som gick fel är nöjd. Vart är dom då? Dom nya versionerna trampar omkring och beter sig normalt. Lika normalt som Anna.
Men Anna är död. En gång har hon dött.

Styrelsen verkar inte ta våra frågor på allvar heller.
Vete fan vad dom gör. Tar små beslut om byteshandel och annat strunt.
Varför blir vi instängd vid mörkrets inbrott?
Varför får vi inte ens umgås med andra då?
Snart så? Så kommer någon att prova stanna ute. Det kan lika gärna vara jag.

4 kommentarer:

  1. 1. Du har en sorts sugande sätt att berätta den här historien som jag tycker mycket om. 2. Allt känns så upplevt, lätt att tro på. 3. Bra!

    SvaraRadera
  2. <3
    Allt godis är farligt, men skumtomtar är värst.

    SvaraRadera
  3. Håller med Marmoria. jag köper vartenda ord som du säger utan att ens fundera på om det är sanning eller ej

    SvaraRadera
  4. Jag håller oxå med, spännande spännande!

    SvaraRadera