fredag 11 februari 2011

Intelligens kap2

Ester om intelligens- smart olika saker, jag är bra på att måla natursaker. Jag har svamp och djursinne.

--------------------------------------------------------------------

Vad är det för ljud? var är jag? Fy satan vilken huvudvärk jag har. Hmm grus i ögonen är ingen överdrift, ååå vad jag ångrar ögonoperationen. Haha hur kan jag tänka på det nu.
Anna hej, skakar försiktigt på henne.
Skönt att hon ligger brevid iallafall. Hallå fröken säger jag lite högre och smeker hennes högra kind. Inte ens en krusning i ögonvrån framkallar mina allt ihärdigare försök att väcka henne.

Hmm okej hon vaknar väl kanske snart. Vilket djävulskt bandag jag har på huvudet. Måste ha slagit i rejält. Vad hände och vart är jag ? Tusen frågor.
Vilken skön säng, vitt är det. Vitt, kolla mer sängar. Hur många är vi här inne.
Ett tjugotal dubbelsängar åt vänster och höger. Inga rörelser alls , men snarkningar och ett och annat ben utanför duntäckena syntes. Inga barn verkar det vara här.
Hmm vad är det där borta på väggen, gardiner.
Inga kläder någonstans ää ingen är ju vaken.

Försiktigt och varsamt sätter jag ner fötterna på golvet. Vad mjukt och varmt golvet är konstigt material. Inga problem att gå barfota här inte. Reser mig lite vingligt upp och får stödja mig hjälpligt på sängkanten. Rummet snurrar lite lugnare och lugnare innan det till slut stannar upp.
Torrare mun och hungrigare var det länge sen jag kände mig.
Tittar runt och orienterar mig. Två led med sängar en stor dörr rakt fram och gardiner från golv till tak till höger. Kolla, muggar och en ho. Det måste ju finnas något drickbart där.
Smyger försiktigt bort för att inte väcka någon. Allting känns så högtidligt på nått sätt.
Häller girigt i mig av vattnet. Det godaste vattnet jag någonsin druckit. Känner direkt att livsandarna vaknar till. Hela kroppen spritter av energi. Gardinerna släpper inte min nyfikenhet.
Häller uppe ett till glas vatten och smyger bortöver.

Vågar man dra upp gardinerna? Det verkar ju harmlöst, inge konstigt här inne.
Haha inge konstigt, jag kan ju lika gärna vara död. Vart är jag?Vad är det som låter?Hur hamnade vi här?
Senare frågor nu måste jag titta bakom gardinerna.
Hmm vilket lätt material, slår det mig vid första kontakten med fingrarna.Vart finns det en delning då? Där, delar varsamt gardinen.
Blicken, hjärnan försöker att återhämta sig efter första anblicken. Försöker förstå och ta in vad man ser.

Hej ,hör jag bakom ryggen
Vänder mig förskräckt om och stirrar in i det svagt lysande ögonen jag såg i skogsbrynet.
Ett djup och en gränsöverskridande blick får mig att andlöst bara stirra.
God morgon och välkommen. Säger den ormliknade mannen på klingande Svenska till mig.
God morgon hasplar jag ur mig.
Känner mig naken men inte hotad.
Tar automatiskt emot det jag får framsträckt. Vita byxor och en t-shirt , samtidigt vänder sig mannen runt med en snabbhet som är vidunderlig och försvinner ljudlöst ut ur dörren. En lång korridor hann skymtas innan dörren stängdes bakom mannen. Ett flertal andra av de ormliknande individerna rörde sig där ute.
Släppte ner kläderna på golvet , vände mig åter och stirrade ut i evigheten.

8 kommentarer:

  1. "svamp- och djursinne"!

    Stackare, nu har du åkt på att skriva en följetong! Vill veta mer

    SvaraRadera
  2. Önskar jag hade svampsinne =)
    Fortsätt berättelsen!

    SvaraRadera
  3. Håller med marmoria. Roligt att läsa följetong. :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Visste ju att den var livsfarlig, soppan;)
    Eller...

    SvaraRadera