torsdag 26 augusti 2010

yvigt

Ester ord om yvigt- När vinden tar tag i håret eller när det blir magnetiskt.

--------------------------------------------------------------------------------------------


Det yviga håret fladdrade fritt i vinden.
Fint som snus var det.
På det är avståndet såg man nästan bara håret.
Några hoppsan steg lyckades hon få till.
"Kom Arne ta av dig skorna och känn på sanden, Jätteskönt"Ropade hon till mig."kom igen nu en liten stund orkar du"
Orkar och orkar sitter faktiskt skönt här."Solen värmer så skönt och havsvinden räcker för mig" Ropade jag tillbaks.
Lukten av hav och tång förmedlade en värme och ett sug efter stekt strömming med mos. Kanske en starköl till det.
"Elsa studsa hit så promenerar vi till resturangen" Tjoade jag till lite småbarnsligt."Glöm inte sandalerna i vattenbrynet."
Den yviga hårtussen, med den pigga gamla kärleken under sig vände sig om.
"Hahaha Arne är det strömming och en öl på gång nu. Kör i vind men du betalar" Retades hon tillbaks.

7 kommentarer:

  1. ja kanske de är, men kom tyvärr inte på nått bättre :/ hihihi
    kram

    SvaraRadera
  2. Strömming med mos och öl..... låter gott, passar in i miljön i din finstämda text.

    SvaraRadera
  3. Gillade det , levande bildrikt.--:)

    SvaraRadera
  4. Obetalbart: "Den yviga hårtussen, med den pigga gamla kärleken under sig"!

    SvaraRadera
  5. Jag kan riktigt se Elsa skutta omkring i vattenbrynet.

    SvaraRadera
  6. Ser den pigga gamla kärleken studsa i vattenbrynet, ömsint kändes det. Fint!

    SvaraRadera