onsdag 25 augusti 2010

beroende

Den första drinken är den immiga. Glaset fuktas av kylan gentemot den varma sommarsolen.
Sipprandes i trädgården ensamhetens trädgård.Djävlarna från drömmen inatt sveps undan.
Svettningarna och frossan tar ut varann.
Drinkpinnarna är för läge sedan ett minne blott.
Den andra drinken späds inte ens på. Flaskan står redan framme.
Ingen svarar ingen pratar bara ett bakgrunds brus av röster.
Ingen som någonsin visat sig. De pratar om familj, de pratar barn och jobb.
Bruset ökar i styrka per cl.
Cl per cl i soffan med kläderna på. Lukten stör inte nu som då. Det är bara jag kvar att känna ändå.

Första slaget, första påtvingat samlaget endast jag kvar nu.

8 kommentarer:

  1. Bra beskrivning av ett destruktivt beteende, känna sig ensam,utesluten. Vet inte dock om jag förstår sista raden. Vem slår, vem blir slagen?

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte heller sista raden men början är bra.

    SvaraRadera
  3. Förstår inte sista raden riktigt, men berörs av resten.

    SvaraRadera
  4. "Drinkpinnarna är för läge sedan ett minne blott" är en talande mening i en stark text!

    SvaraRadera
  5. Starkt, gillar det gradvisa steget vidare. Blir också lite konfunderad över slutmeningen, samtidigt som jag gillar att jag inte riktigt förstår.

    SvaraRadera
  6. jo men visst är allt i perioder, vad ska man annars sträva efter här i livet? :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Ska inte tjata om sista meningen jag också eller det ska jag kanske. Jag förstår den inte. Annars starkt berörande text.

    SvaraRadera
  8. Ja bra text. Fägad av mitt liv o historia tror jag att historiens huvudperson slagit o tvingat till sig sex. men säker kan jag inte vara.*L*

    SvaraRadera