måndag 5 april 2010

Ny vana

Fingrarana rör sig ovant över tangentbordet. Det är nästan pekfingervalsen. Händerna kommer inte ihåg hur dom gjorde på maskinskrivningen i skolan. Även tankegångarna är slöare. Men både stavningen och historierna blir bättre och bättre. Jag som alltid har haft så fantastiskt svårt att stava och med menings uppbyggnaden. 1 i slutbetyg på gymnasiet Träning ger väl färdighet.
Jag har alltid skrivit .De första historierna och dikterna var så mörka. Men jag var ju svartrockare då. Nu är man förälder och äldre. Man har betydligt mer innanför pannbenet. Andra värderingar och tankar.
Nu har man bloggat i 2år får både ris och ros. Mest ros som tur är. Är väl lite väl frispråkig ibland.
Tycker att det här med skrivpuff är jätteroligt så ni blir inte av med mig. Det har jag ju bara sysslat med i en vecka typ.
Pok och tack för den här gången.

2 kommentarer:

  1. Haha kul, varje sann skrivpuffare måste väl känna igen sig i detta :)! Och härligt att du har flyt ;). Jag skrev nog nästan om motsatsen... hittar inte orden just nu :( men älskar skrivandet.

    SvaraRadera
  2. En sak är väl i alla fall säker: Man blir inte bättre utan övning. Så puffa på!

    SvaraRadera