söndag 4 april 2010

Glöd

Vi stuttsar runt, dansar som galningar.Sjunger med euforiskt.
-Det snurrar i min skalle.
Armarna och benen rör sig i takt. Armarna i trummaskinens takt. Vi 4,vi som alltid dansar. Känslan av eufori och glädje pumpar i blodet.
Refrängen kommer igen
-aaaa det snurrar i min skalle.
Känns som om det är bara vi här. Ler och skrattar,försöker ändå se lite så där små cool ut. Kanske nån som tittar. Musiken tynar ut men beetsen hänger kvar. låten övergår i teddybeers nya. Blir till att dansa vidare. Hänger snart på. Låten känns så familjär. Dansar som galningar så djävla roligt. Helt plötsligt dansar hon med. Ögonen möts, hela kroppen möts. En varm svettig kram. Lukten är hypnotisk värmen glöden mellan oss. Vet bara att jag måste ha henne nu.

Tittar runt lite snabbt, greppar tag i nymfen. Vi småspringer ur partytältet ut på fotbollsplanen. Festivalområdet sjuder av liv. Musiken drunknar utanför tältet i konsertljudet från stora scen. Vi småspringer ner mot tälten. Orden behövs inte. Kikar in i tältet vi är ensam. Bryr oss inte ens om att klä av oss. Viker bara undan det som behövs. Kroppen svarar upp på din och allt exploderar. Vi krampar oss ihop,håller om varann som om att vi ska dö. Släpper dig sakta ur mitt grepp. Du rättar till klänningen och resten av kläderna. Du är så fantastiskt vacker. Du öppnar upp tältduken,vänder dig snabbt om och viskar -jag älskar dig. Sen smyger du ut i natten.
Glöden i mitt bröst byts mot nattkyla. Vet att du smyger in hos han,din nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar