torsdag 7 november 2013

klippa

Ibland sitter jag på möten och tittar på den som leder mötet.
Jag fantiserar om att ställa mig upp skrika så det sprutar saliv.
Sen skulle jag vilja sparka hen i ansiktet.

Ibland köra jag på motorvägen och räknar sekunder på hur länge jag vågar blunda.

Ibland röker jag på och räknar dagar tills det går ur kroppen.

Ibland ligger jag med två människor samma kväll.

Ibland räknar jag blommor.

Ibland står man faktiskt på klippan. Sist jag var där kröp jag fram. Sen låg jag faktiskt länge och bara titta ner.

5 kommentarer:

  1. Inget vidare med sådana tankar. Bra du kröp så du inte ramlade (ner).

    SvaraRadera
  2. Tankar som både lockar och förfärar, bejakar livet eller sätter livet på sin spets. Bra.

    SvaraRadera
  3. Avbryta ett möte är väll en dröm alla har :)

    SvaraRadera
  4. Självupplevt? Ska jag bli orolig?

    SvaraRadera