måndag 16 april 2012

avfärdat

I en annan tid och ett annat rum.
Sitter två för oss okända personer och tittar.
Vårat, ditt och mitt liv avfärdar dom som strunt.

Ändå tittar jag i dina ögon och ser en bild av gud.
Hur kan det vi då gör avfärdas som strunt.
Vad är så viktigt att det inte glöms bort.

Jag tror jag är bortglömd snart.
Jag är avfärdad.
Jag är jord.

Kanske är det någon eller något som inte glöms.
Är det personen eller det, som koms ihåg.
Är det relativitetsteorin eller Einstein som är den viktiga?

6 kommentarer:

  1. Två första stroferna bäst.

    SvaraRadera
  2. Einstein lever säkert kvar genom att teorin lever :-). Gillar!

    SvaraRadera
  3. Allting är relativt, som Einstein sa. :)

    Bra text. Gillar som man säger på facebook.

    SvaraRadera
  4. Gillar de tre första verserna

    SvaraRadera
  5. svaret på frågorna får du inte för de har jag inte men gillar den fösta versen första meningen är vackert skimrande

    SvaraRadera