torsdag 8 mars 2012

lista

Vi är programmerad att se på saker.
Ser på vissa saker med en glädjes blåa ögon.
Andra små detaljer ser vi förbi.
Du pekar på detaljer.
Påpekar det som gjorts och gjorts ogjort.
En listas olika steg.
Fortsätt du pricka av, sätt en bock vid mitt namn.

Inte vet jag, men?
Och vad ska jag med men till?
Såklart jag gör vad jag ska.
Men i långa loppet kanske?
Slutar jag gå genom eld för dig.

Jag tar en annans hand nu.
Inte för att gå genom livet.
Utan för att lämna dig kvar där.
Du är.


7 kommentarer:

  1. Gillar meningen "vad ska jag med men till?". Och slutet, finurligt. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om din poesi och din stil.

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag ÄLSKAR DIN TEXT
    Riktigt bra

    SvaraRadera
  5. så vackert där du är känns fint tycker jag. Gillar poesi

    SvaraRadera