fredag 11 november 2011

mönster

Ester ord om mönster.
Om man har en pärla och en penna.
Då gör man man pärla,penna,pärla ,penna och det är det enda sättet man kan göra mönster.

Nu kom hon på att hon ska göra mönster. Tydligen kunde man göra det på andra sätt.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Du är så söt i dina rosa skor.
Hoppsansteg, jag följer dina fast inte din rytm.
Du pratar glass, jag tänker vin.
Du pratar framtid semestrar.
Vi ska till Thailand,Stockholm överallt.
Jag tänker att snart kanske jag inte har jobb.
Du pratar hus och kaniner.
Jag ser en ensamhet i ett kök utan värme.
Du har en framtid ett hopp ett liv.
Jag har en liten kris.
Fast jag visar det aldrig för dig.
När jag är själv rinner tårar.
När jag är själv bankar ångest på.
När jag är själv tänker jag ännu mer.
Nä nu blir det bio.

http://se.filmtrailer.com/cinema/6584/Lanaren+Arrietty+bio+film+trailer.html

8 kommentarer:

  1. Jag undrade just häromdan vart Ester blivit av. Fin text. Krossa inga drömmar. Barn kan anpassa sig efter nya villkor, om det behövs.

    SvaraRadera
  2. Fin text. Har också saknat Ester.

    SvaraRadera
  3. Gullig text som mitt i det gulliga är väldigt allvarlig

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ester är ju för härlig att lyssna till:)
    Ens största ansvar är till sist en själv - även sett ur barnets perspektiv. Extremexemplet är i svältkatastrofer där man regelmässigt låter barnen "gå" först, av uppenbara skäl.
    Hellre en pappa i Stockholm en en lodis i Lomma, om man så säger.
    Vansinnigt bra text.

    SvaraRadera
  6. Disco musik att lyssna till om man vill bli glad och dansig i benen. Men sjuttiotalsdisco.
    Jag blev rörd av din text, ledsen, skamsen på något märkligt och udda vis. Mänster kan göras på många vis. mönster är människans lisa, vanmakt och trygghet. Allt i ett.

    SvaraRadera