torsdag 17 november 2011

ett tilltag

Esters ord om tilltag--- det är ett bus pappa. Man knyter en hink full med makaroner i ett dörrhandtag.
Sen öppnar någon dörren och alla makaroner åker ut på golvet.


------------------------------------------------------------------------------------------------
Det verkar som om jag kan röra mig.
inatt var en annan natt.
en genomgång av kvinnor och svek
Inte tårar men tankar

ni kör en kniv i mitt bröst
ni slänger småspik på min stig
ni trycker in taggtråd i mina öron

Jag är full av ödjmukhet
en bäck av kärlek
en sommarsvag bäck

ditt tilltag
knästående kärlek


5 kommentarer:

  1. Ett styng av bitterhet och offerkofta. Men väldigt snyggt! Bravo!

    SvaraRadera
  2. När jag tänker efter en gång till, så är det kanske en stor dos ironi:)

    SvaraRadera
  3. Ironi hoppas jag. Makaroner kan vara bra till mycket.

    SvaraRadera
  4. Gillar både Ester och din dikt. Båda texterna känns.

    SvaraRadera