tisdag 12 juli 2011

försäkra

När jag ska bygga om universum ska jag börja med dig.
Jag ska förändra varje atom.
Jag ska peta och rota.
Jag ska hitta alla vrår och skrymslen.
I början ska jag vara försiktig.
Ändå titta runt och styra lite värderingar.
Kanske röra några grundläggande fördomar och minnen.
Det kommer inte ta så lång tid.
Vanan att trycka ner och styra andra människor är fundamentalt
Det är min grund och mina värderingar.
En nertryckt kvinna är lugnet själv.
Då kan jag spela mina spel.
Vara som jag vill, den försäkran får du.

5 kommentarer:

  1. maktberusning? sista meningarna talar ur ett sårat hjärta

    SvaraRadera
  2. Ja "jag" är helt klart kränkt. Obehagligt.

    SvaraRadera
  3. Läskig.

    Cittran har inte blivit "smash and grabbad", som tur är.

    SvaraRadera
  4. Första raden! I en otäck dikt.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker om den, inte för att den har ett vackert budskap, utan för att den gör ett intryck. Jag vill läsa mer, trots det provocerande innehållet.

    Tack.
    Emilia, morgonsolens sanning

    SvaraRadera