lördag 14 maj 2011

varann

Fixa till dig fröken,piffa till.
Ta ett glas vin ,ta ett till.
Skrattar och har varann.
En kram en puss en smekning ibland.

Du hånglar med han.
Jag hånglar med hon.
Vi ringer varann.

Ordna dig söndagsfik,sminka över.
Ta en kaffe, ta en till.
Vi berättar för varann.
En påsättning ett knull ibland.

Ditt hjärta hoppar till.
Mitt hjärta slår dubbelslag.
Vi retar varann.

Berättar saker men inga känslor.
Titta på oss två vuxna barn.
Vi är nära varann.
En mening om förlorad kärlek.

Då går hem till ditt.
Jag går hem till mitt.
Fast vi bor nära varann.

3 kommentarer:

  1. fantastiskt, som en barnslig lek med kärlek, med vuxet vemod och eftertanke...

    SvaraRadera
  2. Så ***** bra, så innerlig, fysisk, smärtsam, kärleksfull och utlämnad.

    Ang kommentar hos mig: Funderar på budgetlösningen Vulkan-pocket till mina dikter (valfri smiley). Min handstil lämpar sig tyvärr inte för den mer estetiska versionen - anteckningsbok från Moleskin.

    SvaraRadera