torsdag 10 mars 2011

invigning

Esters - Invigning gör man om man startar något, som på dansen. Invigningsdansen.


------------------------------------------------------
Åååååå fy satan va skönt äntligen. Tänk att det skulle ta så länge innan det här vart invigt.
Konstigt tycker jag. Här har vi jobbat i flera hundra år för att vi ska vara fria.
Alla ska ha val hit och val dit. Vi ska få bestämma över allt och allt annat men inte över det viktigaste.
Hur fan många är för mig i kön?
En snabb blick över vänsteraxeln på en gammal fröken.
Hmm det var ju inte så många ,va skönt. Undra hur dom andra tänker. Kommer man någonstans?
Blir man något annat? Eller försvinner man bara?
Jag hoppas jag blir en hund. Äta ,bajsa ,sova och ta promenader. Känns som om jag alltid har velat jaga kaniner ,det är min dröm. Springa i en skog med öronen flappandes och jaga en kanin.

Hej , sa plötsligt en röst som störde mitt drömmande.
Hej svara jag.
Bås nummer tre är ledig, skriv på här bara. Du har inte druckit alkohol eller använt några narkotiska preparat. Allting syns i scannern så ingen idé att ljuga. Fortsatte kvinnan med lugn röst.
Nej ingenting svarade jag samtidigt som jag skrev under ett formulär.
Tack då och som sagt bås tre.

Dörren till bås tre stod halvöppen. En lukt av sommaräng spreds runt anläggningen. En lugnande musik hördes i bakgrunden.
Jaja då kör vi då. En liten blick bakåt på det trumpna ledet. Några såg fräscha ut, men det flesta var äldre med tydliga krämpor. Min sjukdom syntes inte i mitt ansikte. Men på min hårddisk på jobbet syntes den. Fy fan vilken sjuk människa man kan vara. Snabbt stängde jag dörren och satt mig ner på stolen. Tre,två,ett räknade en röst ner. Innan en rök fyllde kammaren.

7 kommentarer:

  1. Dina fantasier blir så trovärdiga, för du är så mitt inne i dem

    SvaraRadera
  2. Håller med Marmoria! Och tycker om stycket "Jag hoppas att jag blir en hund."

    SvaraRadera
  3. Spännade, undrar vad som fanns på hårddisken, jag har en förskräcklig fantasi.Ja dina fantasier är bra.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Är det nattspöket som trissat upp dig?

    SvaraRadera