måndag 17 januari 2011

motsättningar

Motsättnigar Esters ord om det-- Könsmorfas.

Fråga inte mig vart hon fick det ifrån.

------------------------------------------------------------------

Du är så snygg så vi gör grimaser bakom din rygg.
Ditt liv är så fantastiskt så vi pratar skit om dig.
Vi stöter på dig när ingen annan ser.
Tittar på kort på facebook i smyg.
Ointelligent säger vi.
Men vi tittar efter dig i baren.
Vi funderar på hur vi ska göra.
Letar vägar för att vara med dig.
Jag är bättre med dig.
Vet att även jag är i skottgluggen.
Ser öppningar förutsättningar.
Jag är bättre med dig.

7 kommentarer:

  1. Dubbelhet, inre motsättning både vill och inte. Bra

    SvaraRadera
  2. Men lite så här är det ju...
    Man vill umgås med populära människor, och sola sig lite i deras glans

    SvaraRadera
  3. Könsmorfas haha!
    Hon kanske är less på att definiera ord? ;)

    Fin text.

    SvaraRadera
  4. Ester borde kanske ha en egen skrivpuffblogg :)

    Intressant text, "jag är bättre med dig" gjorde mig nyfiken..

    SvaraRadera
  5. Ester sammanfattade det fint!

    SvaraRadera