måndag 10 januari 2011

att finnas

Hur ska man med mina tankar finna en en endaste vän.
Vara en vän utan att spräcka sina värderingar.
Om man inte kan agera.
Inte var sig själv nära.
Vad finns då kvar.
Ett tomt skal.
Några rörelser och några tankar.
Liv i blasé och ljug.
Ett hat och monster.
Jag har inte sagt ett ord.
Dom orden står jag för.
Om du tror att du vet vart du har mig.
Så glöm det.
Är så trött på illusioner.
På era liv och ert hopp.
Era tankar och kärlek.
Era satans kollapsande tankar och ord.

4 kommentarer:

  1. Mörka ord om att finnas. Finns stunder i livet och tillfällen då sådana känslor tar över. Tar inte åt mig, och tror inte du känner så eftersom många av dina andra texter har varit spralliga och fyndiga med ljus. Inte den sista texten jag vill läsa innan jag somnar ;)

    SvaraRadera
  2. En less prins idag. Texten andas en känsla av att inte bry sig. Av att vara någon som ingen egentligen känner. Att anpassa sig till man försvinner. Bra!

    SvaraRadera
  3. http://open.spotify.com/user/tarzan06/playlist/4ZnBPqW7Zy1BP0B5eeqpkY Glee

    <3

    SvaraRadera