måndag 13 december 2010

ideal

jag älskar sättet hon kommer in i ett rum
Sättet hon snubblar in
Alla verkligen ser henne
jag älskar sättet hon ser sig omkring
Inga absoluta val
inga förutfattade meningar
utan krav
bara så som hon är

Jag älskar sättet hon utan spår rör sig
Ser upp till giftet i hennes tunga
hennes underbara bett
ett liv
så fantastiskt fint
oförstört tar hon plats
jag älskar sättet hon tar sin dricka
saften hon gulpar ner

jag älskar kramen runt mitt ben
hennes blick som söker min
Ett plirrigt blått öga utan ro
hennes busiga lilla steg
Ett hopp en snurr
ännu en kram
En sång en historia
Några förlupna ord

älskar hennes ideal och mina

11 kommentarer:

  1. Just like a women, som han sa Bob Dylan.
    <3*1000

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Giftig tunga, hopp och snurr - associerar till ett djur, men tror inte att det är rätt. Läst flera gånger...

    SvaraRadera
  4. Jag antar att det gäller ett barn, men fastnar lite i orden giftig tunga, och är inte lika säker längre.
    Hur som helst så gillar jag den

    SvaraRadera
  5. när det där omedvetna självklara intar så naturligt är det bara skönt att iaktta
    och sedan kapitulera för det fullkomliga

    SvaraRadera
  6. Tänker också på ett barn. Utom giftet.

    SvaraRadera
  7. vad fint du skriver...

    SvaraRadera
  8. Min dotter kan ha en vass tunga hon :)

    SvaraRadera
  9. Dessa barn! kan man annat än älska dom till döds? :)

    SvaraRadera
  10. Förstod att det handlade om Ester. Texten andas villkorslös kärlek.

    SvaraRadera
  11. kommer på mej själv sitter o ler mår så gott, finast är hon vårat hjärta... bra huve du har som kan sätta ord på känslor, är inte så lätt duktiga du puss kram!

    SvaraRadera