torsdag 16 september 2010

tjugo år

Idag får jag främmande.En av dom absolut viktigaste människor i mitt liv kommer förbi.
Konstigt nog har vi inte träffats på tjugo år. Egentligen inte pratat på telefon heller.
Hon ska sova tre nätter hos mig. Jag har nog aldrig städat lägenheten så mycket.
Hon kommer om kanske två timmar, spännande.

Inga barn kommer att vara närvarande så det blir nog mycket vuxen surr och vin.
Imorgon blir det fest och lite mer av hennes gamla kompisar dyker upp. Man tänker ju tanken att hon kanske är helt dum i huvudet, en bov kanske knarkare. Nu blir man lite nervös som vanligt.
Man kan ju fundera om hon är lika vacker fortfarande? Lika flörtig kommer hon säkert vara.
Hon var den första som tog på mig. Taffligt tonårigt tog jag tillbaks. Vi låg aldrig med varann. Men för mig är det en av de absolut mest spännande sexupplevelser.

Hon hjälpte mig genom gymnasiet. Hade hon inte funnits vid min sida då. Då hade jag inte varit den människan jag är idag.

7 kommentarer:

  1. Romantik i luften ;)

    Gör nu inte de misstag du beskrev i ett tidigare inlägg. Ta det koolt och va dig själv.

    SvaraRadera
  2. Mäktiga känslor. Men som sagt var cool. Hon är säkert lika nervös som du. Tänk på att allt som inte dödar är ofarligt. He, he

    SvaraRadera
  3. Vänner från förr... Härligt!

    SvaraRadera
  4. en kärleksförklaring.. gillar det

    SvaraRadera
  5. Spännande, får hoppas på en fortsättning! Med vissa människor spelar tiden ingen roll...

    SvaraRadera
  6. Man hoppas ju nästan detta var en sann historia ;) Fint

    SvaraRadera
  7. Hoppla, spännande! Här måste man nästan få höra fortsättningen...

    SvaraRadera